fredag 18. juni 2010

Brev fra Vestfold fylkeskomune!

Ja, i dag hadde jeg fått brev når jeg kom hjem. Mamma var helt sikker på at det var svart på om jeg hadde kommet inn i Vestfold siden jeg søkte om skoleplass i et annet fylke enn der jeg bor og hadde ikke flyttet/endret adresse innen 15 mars..

Da jeg søkte om skoleplass så snakket jeg med rådgiveren på skolen først, å ho sa det var liten sjangs for meg å komme inn siden jeg ikke hadde meldt flytting og sånn, men da jeg søkte så sa ho at jeg kunne skrive på hvorfor jeg søkte skoleplass i et fylke utenfor der jeg er registrert, å det gjorde jeg da..

To av mine eldre søstre har begge gått på skole i ett annet fylke å hvis de skulle kommet inn i det fylke de søkte i så måtte skolen de gikk på kjøpe skoleplass i det andre fylket.. Det sa jo mamma før jeg gikk til rådgiveren og jeg trodde da det var sånn..

Men i brevet jeg fikk i dag så viste det seg at det var mamma som hadde rett, dritt rådgiver altså.. Takket være den dustete rådgiveren så kommer jeg tydeligvis ikke inn på skole i Vestfold.. Må endre flytting innen 1 Juli, og det tar 2 uker å få endringene i orden å da er den tidsfristen også ute, flytting etter den datoen er stress å ordne til ang skole.. Så nå får jeg se hva jeg finner på til høsten, søkt skole her og, men vet ikke om jeg gidder å gå her..

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar