lørdag 5. mars 2011

Dagen i går :-)

I går på skolen hadde vi praksis på kjøkkenet hele dagen, jeg fikk ansvar for å sette i gang alle på konditoriet fra begynnelsen av fordi læreren kom litt senere :P Gikk så som så, ikke alle som skjønte hva de skulle gjøre osv. Men det gikk nå greit til slutt :P hehe

Som sagt tidligere er det 3 svenske elevere på besøk i Norge og skal være det i 3 uker, eller 2 uker til da :P
I går var ho ene på skolen og de to andre på Gilde.

Jeg fikk i oppgave å være sammen med ho som var på skolen, så vi begynte på konfekter, fylte former med sjokolade og satt det inne på konditorrommet der det er kalt, slik at det stiver :P

Vi skulle også lage kake, tror han ene svensken hadde bursdag eller noe, siden vi skulle lage kake til han :P
Jeg og Gabriella (svensken) lagde hver vår kake, ho ville lage marsipankake, så da gjorde vi det :-)

Vi lagde sukkerbrød og mens de sto i ovnen lagde vi litt pynt ut av marsipan.

Gabriella hadde aldri laget kake før, men jammen var ho flink ja!

På slutten av dagen måtte meg, Gabriella og Anette vaske konditor rommet siden vi hadde brukt det, og det var veldig mye sjokoladegris på gulvet fra noen andre ganger. Å vaske inne der, det er en stor utfordring ja. Der har de laget et rom, med kant med døra og UTEN SLUK! Det er veldig greit å spyle der inne og sånn, men tenk dere hvordan det er når man skal ha vannet opp fra gulvet?!!

Senere på dagen når jeg kom hjem, skjedde det ikke så masse egentlig, jeg gikk på butikken med en gang jeg hoppa av bussen og handler middag før jeg fikk hjem, når jeg kom hjem rydda jeg ut av oppvaskmaskinen, støvsugde stue og kjøkkengulvet og dusja :P

Til middag i går ble det biff og fløtegratinerte poteter, kjempeherlig! :D




Vår kule timer :P hehe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar